Applying Sunscreen On Beach

اگر به جوان ماندن پوست صورت‌‌تان اهمیت می‌‌‌‌‌‌دهید این مقاله از تکنوشیمی را از دست ندهید.

ابتدا باید نوع پوست خود و انواع ضد آفتاب ها و ضد لک ها را بشناسید و پس از تشخیص نوع پوستتان ضد آفتاب و ضد لک مناسب خودتان را تهیه کنید،

فرقی نمی‌‌‌کند که در کدام فصل از سال هستیم، اگر به شادابی پوستتان اهمیت می‌دهید، باید همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید.

زیرا باعث می‌شود همیشه آب کافی به پوست صورت‌تان برسد، از پیری زودرس پوست جلوگیری شود و در برابر نور خورشید آسیب نبیند.

ما در این مقاله سعی داریم که مطالب جامعی در رابطه با ویژگی انواع ضد آفتاب مناسب برای هر نوع پوستی ارائه نماییم.

حال اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید و به دنبال افزایش اطلاعات خود درباره انواع ضد آفتاب هستید، توصیه می‌کنم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

ویژگی‌های اصلی انواع ضد آفتاب ها و ضد لک ها

برای بررسی یک ضد آفتاب خوب باید با چند فاکتور آشنا شوید که در ادامه به طور مختصر به بیان هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

SPF فاکتوری در کرم‌های ضد آفتاب است که مقاومت پوست صورت را در برابر آفتاب می‌سنجد.

پوست ما زمانی که از ضد آفتاب استفاده نکرده باشیم در برابر آفتاب می‌تواند تا حدود ده دقیقه مقاومت کند و بعد از آن پوستمان دچار سوختگی می‌شود و به مرور زمان، در صورت عدم استفاده از ضدآفتاب مناسب آسیب جدی می‌بیند.

با یک محاسبه ساده می‌توان فهمید که هنگام استفاده از یک نوع ضد آفتاب، حدودا چه مدت زمانی پوست‌مان در برابر آفتاب مقاومت کرده و آسیب نمی‌بیند.

برای این کار کافی است که درصد SPF ضد آفتاب خود را در ۱۰ دقیقه ضرب نمایید.

به طور مثال اگر ضد آفتابی که تهیه کرده‌اید دارای SPF ، ۴۰ درصد باشد، با این ضد آفتاب، تا حدود ۴۰۰ دقیقه از پوست‌تان در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌شود.

اشعه فرابنفش یا همان UV  یکی از اشعه‌های مضر خورشید است که به پوست صورت‌مان آسیب می‌زند و بر اثر برخورد این اشعه با پوست، هنگام ایستادن مداوم در برابر نور خورشید، دچار آفتاب سوختگی می‌شویم و چین و چروک به سراغمان می‌آید.

لذا از میان انواع ضد آفتاب ها و ضد لک ها ضد آفتاب و ضد لکی مناسب است که شامل ترکیباتی باشد که از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و در برابر اشعه های مضر خورشید مقاوم باشد.

 

اما ضد لک چیست؟

زمانی که پوستمان دچار آفتاب سوختگی می‌شود، به مرور زمان لک می‌زند و به دنبال آن انواع بیماری‌های پوستی به سراغمان می آید.

اگر پوست صورت‌تان دچار کک و مک شده است، باید علاوه بر استفاده از ضدآفتاب، ضد لکی قوی نیز  برای رفع لک‌های صورت‌تان تهیه کنید.

سعی کنید ضد لکی را انتخاب نمایید که حاوی ویتامین سی باشد. حتی در صورتی که دیگر نیاز به استفاده از  ضد لک ندارید، استفاده مداوم از ضد آفتاب را هیچ‌گاه فراموش نکنید.

 

Best Sunscreen Kids Babies

ویژگی های یک ضد آفتاب خوب متناسب پوست صورتتان

اگر می‌خواهید ضدآفتابی که تهیه می‌کنید سازگار با پوست صورت‌تان باشد، ابتدا باید بتوانید نوع پوست خود را تشخیص دهید.

سپس با دانستن ویژگی‌های انواع ضدآفتاب‌ها و ضد لک‌ها متناسب با نوع پوستی که دارید، ضدآفتاب خود را تهیه نمایید.

برای تشخیص نوع پوست‌تان ابتدا پوست صورت خود را با شوینده‌ای مناسب بشویید سپس به آرامی پوست خود را خشک کنید و کمی منتظر بمانید،

حال اگر از نزدیک به پوست خود نگاه کنید با یکی از حالت‌های زیر مواجه خواهید ‌شد:

  • اگر صورت‌تان پوسته پوسته شده باشد و کمی احساس خارش کنید شما پوستی خشک دارید و ضد آفتابی مناسب شما است که پوست صورت‌تان را مرطوب نگه دارد و چربی کافی به پوست‌تان برساند و دارای ترکیباتی باشد که در برابر اشعه‌های مضر خورشید از پوست‌تان محافظت کند.
  • اگر پوست صورت‌تان در مقابل آفتاب براق بود شما از آن دسته افرادی هستید که معمولا پوست‌تان جوش می‌زند، اگر دستی بر روی پوست‌تان بکشید چربی آن را احساس می‌کنید، باید بدانید بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار ضد آفتابی است که علاوه بر خاصیت ضد لک و ضد آکنه بودن از تشدید چربی بر روی پوست‌تان جلوگیری کند.
  • اگر نواحی اطراف پیشانی، چانه و بینی تان چرب بود و قسمت های دیگری از صورت‌تان خشکی زده است پوستی مختلط دارید، پس باید از میان ضد آفتاب‌های موجود، ضد آفتابی را انتخاب کنید که با داشتن ویتامین E جوانی را برای پوست‌تان به ارمغان آورده و علاوه بر آن، بتواند چربی‌های اضافه بر روی پوست صورت‌تان را از بین ببرد.
  • اگر پوست شما شامل هیچ کدام از موارد بالا نیست، باید بدانید که پوست صورت‌تان در بهترین حالت ممکن قرار دارد و ضدآفتابی مناسب پوست شما است که بتواند تعادل رطوبت و چربی پوست‌تان را حفظ کند و محافظی قدرتمند در برابر اشعه‌های مضر خورشید باشد.

 

Sunscreen

ضد لک ها کمک کننده ای قوی جهت رفع لک‌ها و روشن کننده پوست

گاهی در زندگی آن قدر سرگرم کارهایمان می‌شویم که متوجه نیستیم زمان زیادی را زیر نور آفتاب مانده‌ایم و بر اثر آفتاب سوختگی، پوست صورتمان دچار انواع لک شده است.

ممکن است با دیدن لک و تیرگی پوست‌ خود، اعتماد به نفس خود را از دست بدهید و این موضوع می‌تواند روی کیفیت زندگی شما اثرات منفی قابل توجهی بر جای بگذارد.

از همین رو، بهتر است بدانید که امروزه انواع ضد آفتاب ها و ضد لک های مختلفی در بازار موجود است و شما می‌توانید بسته به جنس پوست‌تان مناسب‌ترین ضد لک را تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.

البته باید دقت داشته باشید که در ابتدا باید بدانید چه عاملی باعث به وجود آمدن لک‌ها بر روی پوست‌تان شده است و سپس، با استفاده از ضد لک مناسب‌ پوست صورت‌تان، سلامت را به پوست‌تان برگردانید.

یک ضد لک قوی کمک می‌کند لک‌هایی که به دنبال داشتن جوش و کک و مک بر روی پوست‌تان به وجود آمده ‌است به مرور زمان محو شوند، تیرگی پوست‌تان از بین برود و روشنی و شادابی به پوست‌تان بازگردد.

Applying Sunscreen On Beach

سخن پایانی

حال که با ویژگی انواع ضد آفتاب ها و ضد لک ها آشنا شده اید، می‌توانید متناسب با نوع پوست صورتتان، بهترین آن‌ها را از بازار تهیه نموده و با استفاده مداوم از آن‌ها، به سلامت و شادابی پوست‌تان کمک کنید.

توجه داشته باشید که تهیه محصولات بهداشتی از برندهای معتبر و از مکان‌های مناسب باید همواره مدنظر قرار بگیرد تا در اثر استفاده از محصولات غیر استاندارد و تقلبی، مشکلات جدی‌تری برای سلامت پوست‌تان به‌وجود نیاید.

اشتراک گذاری Telegram Facebook WhatsApp Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با تکنوشیمی